Om at blive voksen nok til at ønske sig en Eames Lounge Chair…

For noget tid siden havde jeg besøg af en klog kvinde på mit lager (jeg sælger antikviteter & gamle ting og sager). Hun kom med en flok meget fine, gamle ting, jeg skulle sælge for hende. Hvorfor vil du dog af med dem, spurgte jeg? Det er noget, der kommer med alderen, forklarede hun mig… ønsket om at simplificere… rydde ud og rydde op…

Det har jeg tænkt meget over. Først tænkte jeg: ‘Vil jeg nå dertil på et tidspunkt? Naaaaa’. Men jeg HAR faktisk tænkt over det længe, og det har lært mig noget.

Som person er jeg samler om en hals. Jeg bor med MANGE ting, har MANGE dyr og MANGE børn. Jeg elsker at omgive mig med et eventyrligt sammensurium af rariteter, teaterrekvisitter, balkjoler, udstoppede dyr, glimmer og glitter. Og hvorfor gør jeg det? Fordi alt hvad jeg omgiver mig med har en historie – og historien er vigtig for mig. Er jeg materialistisk så? Måske… men det er ikke det dyre, mærkevaren der fylder mine drømme. Jeg drømmer om ting, som har en historie – eller måske snarere er linket til ‘min historie’.

Historie fylder meget hos mig. Alt hvad jeg omgiver mig med, relaterer sig på den ene eller den anden måde til oplevelser, min baggrund, min barndom – og endda mine bedsteforældres barndom… Man kan sige, at mit hjem er en ‘udpakning’ af mig som person – eventyrligt, mangfoldigt, lettere rodet og med et gran af kaos.

– Og nu er det så, at Eames-stolen kommer ind… for hun havde jo til dels lidt ret.. hende der mente, at man på et tidspunkt i sit liv fik lyst til at simplificere lidt… måske jeg er nået dertil? Ihvertfald har Eames´Lounge Chair sneget sig ind på listen over ‘ønsker’… Og den passer jo ikke sådan liiiige ind i mit nuværende bolig-set-up. Den kræver lidt plads.. og den kræver SIN plads!

Meeeeen… nu er den jo ikke umiddelbart specielt billig, så der går nok en rum tid, før end jeg kan indrette mig som Frasier Crane. Men indtil da kan jeg jo mentalt arbejde på at skabe rum til en fremtidig Eames stol… og måske få ryddet ud og ryddet op i mit mangfoldige hjem – til glæde for de fleste!

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar