Gammel julepynt – en samlers bekendelser…

Jeg har meget julepynt… nogen vil måske endda påstå, at jeg har overdrevent meget julepynt, og jeg er nok tilbøjelig til at give dem ret. For jeg kan jo ikke lade være… er samler af Guds nåde, eller hvordan man nu vil sige det.

Og når det kommer til jul, så koncentrerer min samlermani sig om gammel glaspynt til juletræet. Smuk, gammel glaspynt i det tyndeste, fineste glas… produceret way back then i Nordtyskland… eller den farvestrålende gamle, russiske julepynt.. lavet på samme måde, som man producerer fattigmandssølv, dvs. ved brug af arsenik. Og for slet ikke at tale om de gamle amerikanske juleornamenter og glaskugler, som får mit juletræ (som er en rødgran på næsten 3m forstås!!) til at ligne juletræet fra Disney-klassikeren med Chip, Chap & Pluto – I love!!!

Hvert år køber jeg ‘nyt’ gammelt julepynt til min butik (http://www.stinesbutik.dk), men der er altid liiige et par stykker, som havner i mit eget hjem – kan jo ikke lade være ;-). Og hvert enkelt stykke julepynt er værdsat uendeligt meget. Og jeg glæder mig til at hænge hver enkelt del på træet, når vi har fået det hentet i Frederiksdal, hvor vi har hentet juletræ hvert år, siden jeg var barn.

Så er du også en ‘sucker’ efter smuk, gammel julepynt, så kast et blik på et lille udvalg fra mine gemmer… eller kig forbi mig i min butik på Lyngby Hovedgade 1H, Lyngby her i løbet af december.

Kærligst, Stine

Een af mine æsker med glaspynt.

Smuk, gammel glaspynt i lyserøde nuancer.

Klokker, julemænd, trompeter og fugle...

Uhhh, bare jeg ikke taber æsken på gulvet...

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

2 svar til Gammel julepynt – en samlers bekendelser…

  1. Tine siger:

    de så flotte

  2. Så smukt!
    Godt at du også husker at gemme noget af den fine gl. glaspynt til dit eget juletræ. Må vi ikke se et foto af et af dine pyntede Disney-træer?
    *SMIL* fra Lisbet

Skriv en kommentar