Jeg har fået butik….IRL butik…

Pludselig var den der…

Nu var det jo faktisk ikke lige sådan, at jeg gik og overvejede, at jeg skulle have en butik på Lyngby Hovedgade. Men ja, nogen gange tager tingene en uventet drejning, og heldigvis – engang imellem – til det positive. Således blev jeg helt tilfældigt via Facebook opmærksom på, at en god bekendt skulle fraflytte et lokale i Lyngby, som jeg vidste lå i den SMUKKESTE ende af Lyngby – lige ved Mølleåen skråt over for Lyngby Mølle… et sted, jeg nærmest var vokset op. Jeg kunne ikke dy mig, og kørte ned forbi og kiggede… og så var jeg solgt.

Heldigvis var min ‘partner in crime’, veninde og kollega ligeså lun på lokalet, så vi slog til, og skrev under på kontrakten. Det var i slutningen af september måned, og nu hvor vi er i midt november, er jeg simpelthen blevet butiksindehaver… TAADAAA!!!

Hvis du kender lidt til mig, så ved du nok, at jeg driver to netvirksomheder: http://www.stinesbutik.dk , hvor jeg sælger fine, gamle ødegårdsmøbler mm., samt http://www.sukkerblomst.dk , hvorfra jeg sælger kagepynt, kogebøger og meget andet til bagning. Hidtil har jeg så sammen med min kollega haft et lager/showroom ved Dyrehaven i et gammelt mejeri… superskønt sted, men uopvarmet og derfor MEGET koldt om vinteren.

Nu bliver det ‘one step up’ med en fysisk butik, som ligger et centralt sted i Lyngby, og som på mange måder inviterer til, at bruge lokalet i langt større omfang, end hvad jeg tidligere har gjort. Butikken ligger i den nordlige ende af Lyngby helt ned til Mølleåen, og vi har vores ‘egen’ lille ø med en bro over til ude midt i åen. For mig er det på mange måder ‘som at komme hjem’. Jeg er født og opvokset i Sorgenfri – ikke mange km derfra. Da jeg var en helt lille pige kom jeg ofte i møllen sammen med min farfar og købte fuglefrø, som han fik specialblandet. Jeg husker duftene, skufferne med mel og gryn og ikke mindst møllen, der dengang var i funktion. Damhuset, som ligger foran vores butik, lå der også dengang, og som jeg husker det, har såvel møllen som den bygning, butikken ligger i, altid stået med den smukkeste gule kalk på facaden.

Så på Lyngby Hovedgade 1H, 2800 Kgs. Lyngby, vil jeg samle alle mine aktiviteter. Her kan du fremover se alle de herlige gamle møbler, boligtilbehør, kuriosa og vintage-kjoler jeg sælger OG se og købe et fint udvalg af dekorativ og fine ting til kagebagning. Planen er også at få mit staffeli derned, så jeg også kan svinge penslerne på mine store oliemalerier, når der er tid til det.

Nu på lørdag slår jeg og http://www.vintageliving.dk dørene op for første gang. Vi holder åbent fra kl. 11-15, og du er meget velkomemn til at kigge forbi til lidt kage og bobler.

Håber at se dig i Lyngby.

KH Stine

Lyngby Hovedgade ved Mølleåen, 1968

Lyngby Hovedgade ved Mølleåen, 1968

Mit nye lokale i Lyngby - set fra broen ude på øen i Mølleåen.

Mit nye lokale i Lyngby - set fra broen ude på øen i Mølleåen.

Dette indlæg blev udgivet i Stinesbutik.dk, Vintagetøj og tagget , , . Bogmærk permalinket.

3 svar til Jeg har fået butik….IRL butik…

  1. Det lyder bare SÅ spændende, Stine…og det er jo et rigtig skønt sted.
    Der er andet på programmet på lørdag, men jeg vil alligevel prøve at se, om det kan lade sig gøre at kigge forbi dig… Ellers bliver det helt sikkert en anden dag – for jeg er spændt på at se din [garanteret] smukke nye shop.
    Rigtig meget held og lykke med det! 🙂
    *KNUS*

  2. HELT fantastisk!! Tillykke med det. Det må jeg se 🙂
    Kh Katinka

  3. stinehamann siger:

    hov… billederne driller vist… skal nok lige få styr på sagen. Det smukke gule hus er dér, hvor min butik ligger. Det andet billede er min mor og jeg fotograferet lige ved Mølleåen i 1968, af min far, der står med ryggen til min nye butik…

Skriv en kommentar